Party utan piller

Det blev inga poster igår, så här kommer en sammanfattning från framtiden.

Syrran kom hit på förmiddagen och  lämnade sina sista saker. Trodde att hon skulle vara helt nedbruten eftersom hon tog farfars död väldgit hårt, men hon verkade inte alltför berörd. Fick skjuts till Angered C där jag bestämmt träff med Bella. Ett besök på systemet sen bar vägen hem.. för att skriva svenskauppgifter. Hade lovat att hjälpa Bella svara på några frågor samt skriva ett referat. Jag älskade svenska i gymnasiet, men jag antar att det är roligare att skriva själv än att hjälpa till. Man når inte samma tillfredsställelse när man är klar, fast vi kom fram till ett rätt hyffsat resultat ändå tycker jag.

plugg
Sitter och stryker under saker

Sen satt vi igång och började dricka och lyssnade massa på Erasure. Jag hade sån yrsel hela dan igår, så när alkoholen började verka in, kände jag inte så stor skillnad. Tror det beror på att jag inte tagit min Zoloft på tre dagar, för det börjar verkligen kännas att man är på väg ner. Ska hem till mamma sen och få ett par nya, för jag har inte lust att vara värsta emo nu när skolan börjar.

103084-13
Bella med mitt Homerglas

Hursomhelst. Runt 22 30 åkte vi in mot stan. Egentligen skulle Viktoria varit med oss, men hon kände att det inte var riktigt rätt dag att gå ut idag. Känslosam som jag blir utan piller (jag menar, jag höll på att börja gråta för att spårvagnen tog så lång tid när jag väntade på Bella), snäste jag nog till lite, så jag fick lite dåligt samvete när hon dök upp ändå när vi väl kommit in på Madison (eller Park Lane). Kvällen var kul, om än lite händelselös, men vi fick iallafall busvissla åt Pandora som uppträdde på natten. Kände inte igen henne alls. Hon har blivit så liten och tanig. Bella tog massa kort så ska fråga om jag kan få dem sen :)

103084-12
Min utstyrsel för kvällen

Bella gick lite tidigare så att hon skulle hinna med sista vagnen, men jag och Viktoria stannade kvar en stund till. Fast vi gick ganska kort därefter eftersom vi var så hungriga. En Big King XXL senare sprang jag till spårvagnen, och Viktoria cyklade hemåt. Självklart gick inte min buss från Angered och hem på lååång tid, så som vanligt fick jag jogga hem istället. Brände förhoppningsvis iallafall en tusendel av burgaren och all alkohol.

Idag mår jag ganska piss. Är inte bakfull eller så, men den välbekanta ångesten börjar komma krypande. Jag är kort och snäsig åt folk, och jag längtar tillbaka till mitt glada odestruktiva jag. Det är helt sjukt vad saknaden av ett litet litet piller kan göra skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback