Minne som en smurf

Igår var det le grande finale på våran nollning. Detta var i form av en provsittning i våran Villa och allt vad det innebär. Det var trerätters middag, maaaassa alkohol, traditionsenliga sånger och en massa massa spex. OCH JAG GLÖMDE MINNET TILL KAMERAJÄVELN! Blir så trött på mig själv.

Våran grupp var utklädda till smurfar. Egentligen skulle jag vara gammelsmurfen från början, men jag kände att det skulle bli väldigt jobbigt att ha skägg hela kvällen. Skulle inte kunna äta soppa liksom. Så istället tog jag fram min kreativa hjärnhalva och klädde ut mig till snobbsmurfen istället. Eftersom jag inte har några bilder, får jag väl beskriva hur vi såg ut istället. Jag hade en blå långarmad tröja och en rosa jumper runt min hals. Blåa jeans nedtill med vita boxershorts ovanpå. Vattenkammad snebena (en snobbsmurf kan ju inte förstöra sin frisyr med mössa) och blå ögonskugga i hela ansiktet. Tjejerna i min grupp hade bara ögonskugga på ögonenlocken, men det gjorde inget för jag svettades ganska snabbt bort all min färg.  Som pricken över  i:t hade jag mina favoritsolglasögon sittandes på tröjan... som jag självklart tappade bort senare under kvällen. Suck!

Som sagt var det mycket spexande under kvällen. Både från vi i nollgrupperna och från våra faddrar (som alla var utklädda till troll). Alla hade verkligen förberett sig skitbra och hade jätteroliga pjäser för vardera av de teman som spelades upp. Våran grupp hade bestämt vårat spex fem minuter innan vi kom dit så det kändes skitjobbigt att alla skulle tycka vårat sceneri skulle vara total lame. Jag menar. Vi hade bestämt oss för att dansa macarena till smurfversionen av den låten. Hur orginellt var det på en skala. Jag bad Alex som var min bordskamrat och som även var värd för kvällen, att be honom ropa upp oss sist så att folk hunnit bli tillräckligt fulla för att tycka det var bra. Och det lyckades bra. Vi fick med publiken riktigt bra och alla shejkade loss med oss. Sen dansade vi även min egenkonstruerade apotekardans. Mycket skoj :D

Kvällen fortsatte sedan mer fritt och jag kunde umgås med folk jag kände bättre (är inte ett stort fan av  bordsplaceringar). Vi dansade och söp och sa hur mycket vi älskade varandra. Allt i tradition enligt alkoholpåverkans lagar. Min fadder Marcus var DJ för kvällen, och jag tjatade hela tiden på att han skulle spela Coldplay. Det finns nämligen en tjej i min klass, Johanna, som också älskar Coldplay (och Muse!), så vi hade bestämt att vi skulle dansa till dem. Självklart var båda ute och tog frisk luft när låten äntligen spelades. DOH!

Ska försöka tigga till mig några bilder av nån som faktiskt hade minnet med sig under kvällen.


smurf



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback