Memento Mori

Idag läste jag dödsannonserna på jobbet i morse (i min nya fina porsche... förlåt.. Laleh tvångstanke). Jag läser aldrig de i vanliga fall, men i morse (i min nya.. nää.) gjorde jag det och höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg fyra-fem annonser för min f.d. gymnasieklasskompis Gabriel. Tydligen gick han bort i måndags i cancer. Det känns konstigt med tanke på att man gått i samma klass i tre år och bara sett en frisk, sportig kille med hela livet framför sig och helt plötsligt ger lite trycksvärta i Göteborgs-Posten en insikt om att han inte kommer att komma på någon eventuell klassåterträff. Det får en att känna sig dödlig.

Kommentarer
Postat av: Frida

Usch! Låter jobbigt det där du. Men jag hoppas att det är kanon med dig annars! Kramar frida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback