Lycka i dubbel benämning

Jag har haft en kanonbra dag idag. Eller den började inte särskilt bra. Struntade i föreläsningen och låg hemma och hade ett allt-är-emot-mig-trauma. Jag får sånt ibland, särskilt efter nån utlösande tråkfaktor. Lägenhetsbytet som jag skaffat mig så höga förhoppnigar om, blev aldrig av.

Men så åkte jag till skolan på eftermiddagen och blev genast på bättre humör av mina fantastiska klasskamrater. Jag har en förmåga att se mig själv som rätt osynlig som stryker längs korridorväggarna, men som idag är det så skönt att veta att min frånvaro faktiskt är närvarande.

Jag fick en jättefin pressad fyrklöver av min kära Hannah, som ju kan komma så väl till pass under dessa tider av lägenhetsbyte. Det gjorde min dag. Tack Hannah :D

image113


Satt sedan kvar i skolan till 19.30 med min goa pluggvän Jennie, för att sedan åka till stan och käka gott vegetariskt käk med Viktoria. Det var längesen jag skrattade så mycket. Om någon skulle se mig på stan med henne skulle jag förmodligen framställas som smått schizofren eftersom vi är helt jävla galna tillsammans... vilket jag nog bara är till en viss grad när jag är med andra.

Kvällen avslutades iallafall med bio och filmen 'Blades of Glory', som faktiskt var mycket roligare än jag förväntat. Vi var fyra stycken i biosalongen, och de två andra skrattade nog mer åt oss (läs: Viktoria) än filmen.

*Viktoria ringer till hennes kompis innan filmen börjar och kommer till hennes telefonsvarare*
- "Ja hej, det är Viktoria här. Jag och min kompis Joacim sitter här i en biosalong och vi började prata om de tre vise männen.... och så kom jag på att jag skickade ett roligt julvykort till dig med dem förra julen, men jag kommer inte ihåg vad det stod på det. Du kan väl ringa så fort du hör det här".

(Nu när jag kom hem hade jag fått ett till erbjudande om lägenhetsbyte)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback