Bilder och lite annat

Nu har jag lagt in lite bilder som jag tog från sittningen i fredags när vi lagade mat. Ska försöka få tag på andra som också hade kamera, kan ju vara kul att ha bevis att jag också var med :) Överst är mina kära matkollegor. I mitten håller vi på att lägga upp huvudrätten som var en thaiinspirerad kycklinggryta med ris, samt  bröddeg till förrätt på jäsning. Längst ner förbereds den smarriga maräng- och hallonpajen.

image103

Dagen efter hade jag lovat att gå på långpromenad med Karin om jag inte var alltför trött från sittningen. Men var ju hemma rätt tidigt, så det var inga problem. Som en smärre shock pratade jag med Viktoria och hon ville också följa med, utan någon som helst övertalning. När det gäller Viktoria är det en ganska stor bedrift. Är så stolt över henne ;) Karins mammas glädjespridande hund var också med. Halvvägs runt blev Viktoria så törstig att hon drack upp halva sjön... jag ville ta kort när hon drack samtidigt som hunden drack bredvid men det fick jag inte. Haha

image104

Min syster hade inflyttningsfest samma dag, så efter skogspromenaden så körde jag Viktoria till centralstationen och skulle sedan köra mot Frölunda. Men fan vad jag är usel på att hitta. Blev så förvirrad av den nya götatunneln, så på nåt sätt hamnade jag i backaplan och fick vända där. När jag sedan var säker på att jag var på rätt väg och hade kört genom stan en gång till så var jag helt plötsligt tillbaka i Backaplan igen! Hade inga glasögon med mig så måste ha missat nån skylt totalt.

Hursomhelst. Efter en nödtankning och en bortslösad timma i blindo kom jag till syrran. Det var riktigt trevligt och alla var glada och fulla (vissa var bara fulla, men det var inte mitt problem). Vi spelade ett drickarspel och jag blev aspackad och däckade i soffan. Idag kräktes jag lite, men det behöver ingen veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback