Bred Buss

Yay, ikväll ska jag se Laleh i konserthuset. Ska dit med mamma och Viktoria och egentligen skulle min syrra med, men hon banga så nu är det en biljett över. Lätt att få sålt den ett par timmar innan. Tycker det vore synd att kasta bort 260 spänn.

Igår kom Viktoria hit helt förtvivlad över att hennes nyköpta bredband inte fungerar. Det är en sån liten dosa från 3 ni vet, som på reklamen när två killar fastnar i trafiken, men kan kolla på fotbollsmatchen ändå på laptopen tack vare denna gudomliga lilla sak. Hursomhelst satt vi här ett par timmar och försökte fixa det, sen for Viktoria till jobbet och jag fortsatte pilla. Det var rätt så spännande eftersom det var bara en och en halv timma kvar innan batterierna tog slut och jag hade aldrig jobbat med en mac förut. Trots detta fixade jag det till slut, vilket berodde på en neslig liten detalj. Hurra för mig

Jag har belysts i dagarna av hur tråkigt yrket som busschaffis är. Detta för att jag spelat ett nytt spel som heter Bus Driver, vilket då är ett buss-simulator-spel. Samma sak dag ut och dag in. Åk till hållplats, plocka upp folk, åk din bestämda väg, stanna när det är rött och blinka när du svänger, tvärbromsa inte för då blir resenärerna sura, släpp av folk när du nått ditt mål. Det var rätt kul i början, men sen blev det så upprepande att jag blev rebellisk och körde som en full och blind självmordsbenägen bittergubbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback