Jag är äcklad

Min aptit de senaste 3-4 dagarna har varit nästintill obefintlig. Blir bara äcklad varje gång jag ska planera min middag  och äter bara när det verkligen behövs.. oftast ett par mackor. Det har lett till en viktminskning på 3 kg denna helgen. Vilket iofs är väldigt väldigt bra, för jag vill ju gå ner några överflödiga kilon, men jag betvivlar att denna metod är särskilt hälsosam.

Jag tror jag mest är äcklad av tanken att göra slut på pengar. Mitt undermedvetna har triggat en överlevnadsmekanism som säger att om du handlar något denna månad så har du inte råd att leva nästa. För det är verkligen sant. Csn-stödet jag fått denna månad ska täcka två månader eftersom nästa utbetalning bara är halv. Att jag inte jobbat en enda sekund gör inte saken bättre. Sen vet jag ju att jag har nära och kära som skulle hjälpa när det kniper, men den känslan är inte rolig heller. Faktum är att det kanske är den som äcklar mig allra mest.

Kommentarer
Postat av: Martini

Jag har också ekonomisk ångest, men det gör bara att jag äter mer! Haha nu sitter jag och äter ostbågar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback