Som en dålig film

Tänkte egentligen spendera dagen hemma och sitta och buttra, men på eftermiddagen ringde Viktoria och frågade om jag ville ses i stan. Kunde behöva tänka på nåt annat, så tog mitt bakisarsle och satte det på bussen på väg in till fina centrala Göteborg.  Först gick vi och käkade glass, sen gick vi till Diamond Dogs och käkade deras goda hamburgare. När jag och Viktoria ses är det obligatoriskt att se på film. Vi bestämde oss efter många om och men att se 'Dreamgirls' på biopalatset. Vad ska man säga? Det var den första gången jag lämnat salongen innan filmen gått klart. Den verkade jättebra och så i början, men herrejävlar vad uttdragen. Bara sång, sång, sång hela tiden. Efter två timmars lidande så fick vi nog: "Om dom sjunger en låt till så går vi härifrån". 10 sekunder senare började nästa menlösa låt, så då var det bye bye Beyonce.

Det som är bra med Viktoria är att hon är så rak. När man kommer till henne med problem (som idag när jag sa att jag hade ångest över the break-up), så säger hon typ bara: "Bygg en bro och kommer över det". Det tar bort fokusen från ältandet och zoomar istället in på att ha kul... åtminstone en stund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback