Vad söker du?

Vad söker du? Tre stycken tjejer kom fram till oss på stan idag och frågade. Vad söker du? Först trodde vi att de gått vilse och frågade efter vägen, så en mer lämplig fråga tyckte vi; vad söker ni? Men tydligen ville de ha svar på sin fråga och dessutom skulle svaret ges i deras kamera och mick. Alla andra gick därifrån, men jag ville hjälpa dem med deras projekt så jag ställde mig framför kameran och sa att jag söker meningen med livet. Jag önskar de kunde ge mig ett svar. Ska det vara så mycket begärt?

Vad söker du?


En ny kurs började idag och första dagen efter påsklovet började tungt med långa föreläsningar om biomembraner. Det var riktigt kul att se alla igen och har redan hoppat på en helgresa till Danmark, samt att laga mat till en sittning. Jag vinkar adjö till vintern och dess passivitet och välkomnar solens dimeriserande UV-ljus med öppna armar.

Var och käkade Mongolisk mat på Bamboo idag. Det var nämligen så att Suzanne, en från jobbet fyller år, och vi har som nybliven tradition att samlas hela gänget och bjuda födelsedagsbarnet på middag, i motsats till att köpa dyra presenter som ändå ingen har råd med. Det var trevligt, men gick hem tidigt p.g.a. trötthet och mätthet.

image94
Suzanne och Karin

image95
Jag plockar, du steker - capice?

Kommentarer
Postat av: bella

Jag söker efter kärleken :) Dvs min livskamrat. Svårt att hitta dock.. Eller just de ja! Det är ju du!! :) hihi

Postat av: Hannah

http://www.guldfageln.se/showRecipe.aspx?rid=47
Vad tror du om den här som huvudrätt, oh my dear fellow cook? X

2007-04-12 @ 11:32:48
URL: http://nitalarbralatin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback