Ödets väg

Horoskop, har jag kommit fram till, är ett finurligt fenomen. Min tenta jag hade för nån månad sen hade nummer 13. I mitt horoskop samma dag (stenbocken), stod det att mitt turnummer skulle vara 13. Då är det klart att jag känner mig lugn och tror att jag klarat den. Astrologi är ju ändå erkännt bevisat av den naturvetenskapliga fakulteten. Det är klart att stjärnornas positioner driver mitt, och alla andra stenbockars, öde åt samma håll just den dagen. Hursomhelst. Jag klarade inte tentan, och den logiska slutsatsen måste ju vara att det var tryckfel i tidningen.

Igår träffade jag Jennie i stan. Vi hade bestämt oss för att lära känna Göteborg bättre. Helt förståligt för Jennie i och med att hon är född och uppvuxen i Vilhelmina och bara bott i Gbg ett år, men desto mer tragiskt för min del som bott här alla mina 22 år. Vi tog med karta och kamera och började färden med att gå till Kronhusbodarna och köpte oss varsin maffig 'kalla-den-vad-du-vill-boll' som färdkost. Sen kan jag väl berätta om vår färd genom stan i detalj, men misstänker att det skulle vara lite småtrist att bara rabbla upp massa gator. Jag vet inte om jag lärde mig så mycket nytt, hade tydligen bättre koll än vad jag trodde, men det var mysigt och vi slutade dagen med middag på Chez Ami och sen ett par öl på P.C bar. Lite bilder kommer väl kanske allt eftersom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback