En känslofull dag

Vaknar av att solens strålar når mitt rum. Härligt! En ny morgon med gött väder. Fast klockan var inte morgon, den var 13. Lika glad för det ligger jag och sträcker ut mig ett tag och försöker planera min dag. En stund senare får jag tummen ur och börjar packa min väska med plugg, samt brygger en kanna kaffe och häller över i termos som jag ska ha med till skolan. Har inga föreläsningar. Det är bara tentaplugg som gäller. Promenerar ner till Angered centrum och njuter av varje sekund av solexponeringen.

Väl i skolan efter att jag suttit och pluggat ett tag börjar jag känna mig konstig i kroppen. Pulsen stiger, jag börjar darra och kallsvettas. En klump i halsen växer. Vet inte om det beror på att jag var tvungen att sitta inne i det fina vädret eller om jag har några förträngda känslor som helt plötsligt kom ikapp mig, eller rent av lite pluggångest. Hursomhelst bestämmer jag mig för att packa ihop mina saker och gå därifrån.

Efter en stunds betänketid utanför Sahlgrenska, börjar jag traska mot Botaniska Trädgården. Jag har ett ställe där inne jag brukar gå till när jag behöver tänka. Det är högst uppe på ett berg med jättefin utsikt över Göteborg. Väl där uppe fick jag en omedelbar känsla av lugn och min puls började gå till det normala. Jag tar upp min bok och börjar plugga.. och nu går det hur bra som helst. Skulle suttit längre, men lite senare kom ett par upp som skulle ha picknick i solnedgången, så då gick jag.


 

I en rask taktfast march började jag powerwalka, med asskön musik i lurarna, mot Frölunda och hem till mamma. En och en halv timma senare sitter jag nu här, mätt på våfflor och tom i hjärnan. Det är en skön känsla.

 

image91

Plötsligt blev allt mycket ljusare

 


Kommentarer
Postat av: bella

Åh låter som en härlig dag, förutom pulsen då. Vi kan väl sätta oss där i botaniska o plugga nån dag?:) Hoppas bara vädret håller i sig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback