Ändrar möjligtvis denna rubrik när jag kommer på nåt bättre.

Okej, en liten update från helgen. Lördagens tenta kändes för jävlig. Visserligen bättre än förra gången, men definitivt inte så att det räcker hela vägen. Jag hade tänkt ägna fredagen åt repetition, men typiskt mig var jag helt avtrubbad och omotiverad och panikrepeterade istället lördag förmiddag. Bla bla bla.. nu bygger jag en bro och satsar på nutiden istället.

Åkte hem till mamma efteråt och tog mig ett härlig bubbelbad i hennes nya jacuzzi, med spa-musik i bakgrunden. Underbart! Kollade på eurovision med mor och syrrans kille Niklas och drack duktigt med vin. Tycker definitivt rätt låt vann, har varit kär i den sen jag hörde den första gången för några veckor sen. Jag väljer att inte kommentera The Arks placering. Det har ordet på gatan redan tagit hand om.

Jag är allergisk mot fisk, men eftersom min mamma är sjuksköterska hade hon anti-allergisprutor hemma och vi bestämde oss för att jag skulle prova att äta en bit. Jag var skitnervös när jag tog laxbiten i munnen. Tänk om luftstrupen svullnade igen och sprutan hade gått över sitt bäst-före-datum. Men jag lever ju uppenbarligen än, så det var inte så farligt. Det kliades dock i halsen och jag kände mig lite konstig, så ska nog hålla mig till att äta ersättningstillskott för Omega-3 ett tag till.

Då både festival och bag-in-box var slut bestämde vi oss (jag och Niklas) för att gå ut en stund. Det blev Gossip igen, som dagen i ära var helt knökfull. Efter ett tag kom även Bella och gjorde oss sällskap. Efter stängning åkte vi hem till mamma igen och tänkte efterfesta, men vi somnade alla tre rätt så snart.

Dagen efter hade jag en mysig eftermiddag/kväll med Viktoria. Vi gick först och käkade på Jensen's. Jag har varit jätteduktig med min kost på senaste, men förstörde den rätt rejält med chips i lördags. Och om jag ska falla, så ska jag falla hårt, så till efterrätt tog vi deras glassbuffé, där man får göra sin egen mjukglass i alla dess former och mängder. Mådde så dåligt efteråt, men gott det var det. Detta följdes av bio, där vi såg 'Sunshine' som handlar om framtiden när solen slutar fungera och ett gäng astronauter ska försöka få den till liv. Blev mycket positivt överraskad. Mycket fint och originellt filmspråk gör så att denna film får fyra utdöende solar av mig.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Är man duktig annars får man äta precis vad man vill på helgen! Du drack ju inga flytande kalorier fredag kväll, bättre än mig =) Klart du ska med på krafttag, vi tänkte gå imorgon 19.30 men ditt kort kanske inte gäller då? Annars söndag 16.30 inbokat, trots mammabesök kan man inte släppa på rutinen! Kram ses imorn

Postat av: Sandra

Tack :) Ja, blir riktigt förbannad på henne, man kan ju inte göra något heller, då sänker hon bara ens betyg :/

2007-05-14 @ 23:03:09
URL: http://sandralundin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback