En positiv lutning

Det är abnormt svårt att vara social när man bara sovit tre timmar. Ännu svårare är det att följa med under en föreläsning, och svårast av allt är att uppskatta en uppgift som schemalagts alldeles för nära tentan, trots dess intressanta innehåll.

Mitt (mor)aliska stöd hämtade upp mig efter skolan för att hjälpa mig göra fint för min lägenhetsvisning imorgon. Vi stannade först till vid apoteket där morsan blev ofrivillig rådgivare till en illaluktande gammal dam. Hon viskade rätt så odiskret i mammas öra:
" Ska jag använda det här läkemedlet? .... Den är helt BLÅ *pekar ner mot underlivet* HELT BLÅ... och det kliar *gnuggar med knogarna* "
Mamma som är sjuksköterska förklarade att hon skulle stoppa upp den i vaginan, men kanske borde rådfråga med någon anställd istället.. haha. Störd tant.

Jag är lite kluven till flytt. Jag har vuxit mig så kär i Rannebergen, främst p.g.a. naturen. Men man får väga fördelarna mot nackdelarna, och den största nackdelen just nu är faktiskt avståndet till skolan. Vem vet, jag kanske stortrivs på det nya stället (vilket visserligen ännu inte är klart), och gör jag det inte får jag väl flytta igen.

I livets diagram med lycka och framgång på y-axeln och tid på x-axeln, kommer det alltid finnas dalar och toppar, men drar man en linjär regression rakt igenom, kommer den alltid att ge en positiv lutning. Åtminstone tills du måste bära vuxenblöja.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag gillar din positiva vibb. Idag är det jag som får svårt att klara hela dan, mystisk uppvakning på alldeles för tidig tid... Vi ses i paradiset! H


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback