Ett i-landsproblem eller två

Okej... I brist på nåt vettigt att göra skall jag här lista mina just nu största i-landsproblem.

103084-15
1. Den trådlösa musen
Visst, det är jävligt flashigt med sladdlösa möss (eller musar eller vad man säger), men jag glömmer ju ALLTID att sätta den på laddning. Så när jag vill göra nåt kul eller viktigt på datorn, så börjar alltid den förbannade gröna lysdioden blinka lågt batteri. Visst jag skulle kunna lära mig fler genvägar på tangentbordet för att ta mig fram på så sätt, men eftersom det också är trådlöst kan man inte lita på nånting. Ge mig långa fula sladdar hellre än detta trådlösa liv i ständig plåga!

2. Plattskärm + webcam = frustration
Hur lätt är det att balansera en klumpig webcam på en tunn tunn skärm? Inte jätte kan jag säga. Vill man dessutom byta vinkel (nej inte så långt ner) så får man hålla på i en evighet innan man balanserat rätt.. och får förmodligen sämre resultat än innan försöket.

3. Capuccinobryggaren
MEN SKUMMA DIG DÅ MJÖLKFAN!



Sen har jag ett fjärde stort i-landsproblem. Man kan knappt ta sig fram i mitt vardagsrum eftersom jag har så mycket soffor. Har fyra stora soffor och tre fotöljer. Lite smått onödigt för en person, men det har bara blivit så. Sen tar Anna med sig en av dem när hon flyttar. En italiensk chattkompis frågade om jag hade ett så "busy schedule" att sängen inte räckte till, men jag kan säga att än så länge är varenda soffa fortfarande oskuld (i och för sig lånade jag ut en av sofforna till min syster ett tag, men huruvida kul den har haft är information jag kan leva utan).

(Egentligen skulle jag sätta in en bild på mitt vardagsrum och alla soffor, men sen kom jag på att alla skulle få se hur stökigt det är, så det uteslöts ganska direkt.)


Kommentarer
Postat av: Dessi

*asg* Känner igen det där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback