Fortsatt nollning..

Igår blev vi introducerade till vårat kårhus, Villa Medici. Det var verkligen skittrevligt och mysigt. Minglade runt bland mina nya klasskamrater och faddrar. Efteråt hade läkarstudenterna abbonerat Respekt på Järntorget, där vi var välkomna, men jag gick hem efter vi lämnade kårhuset. Det har varit ett par utmattande dagar.

 Här är några bilder:

shot

girls

faddrar

dans




Idag gick vi på stadsvandring runt hela Göteborgs centrum. Med oss fick vi en karta och ett kinderägg. Kartan markerade de olika stationerna vi skulle till och kinderägget skulle vi försöka byta upp oss till något större och finare under vandringens gång.

Den första stationen låg på Linnéplatsen där vi träffade våra officiella faddrar. Här fick vi i gruppen på oss hjälm och ögonbindlar. De hade satt ut en lina som vi skulle följa, men vi fick inte släppa taget om varandra och det var en massa hinder på vägen.. därav hjälmarna. Vi kom i mål på rätt så bra tid. Dessutom hade vi med godis, kanelbullar och leksaker till dem som lite fjäsk. Bonus igen :D

Andra stationen var på medicinarberget där vi skulle bygga ett torn av klossar så högt som möjligt på  sek. Bra där med! Sen åkte vi till chalmers där vi skulle vägleda Katarina, som hade ögonbindel på sig, genom hinder. När vi ändå var på Chalmers passade vi på att hälsa på min f.d. kombo Anna som ju jobbar på café där. Tänkte att det var ett utmärkt tillfälle att kunna byta upp Kinderägget lite. Och det gick! Vi fick istället ett jättefint knivställ som dom inte använde.

Vidare på korsvägen skulle en person i gruppen lyssna på iPod, nynna låten, varpå vi skulle gissa vilken det var. För varje lyckad station fick vi en ledtråd som skulle leda till en gemensam lösning. Vi lyckades ta allihop faktiskt.. med lite hjälp av fjäsk då såklart ;) Efter Korsvägen bar det av mot Götaplatsen och Poseidonstatyn. Uppgiften här gick ut på att fylla en hink med så mycket vatten som möjligt på en viss tid. Till en början fick vi endast ha en liten mugg, ett decilitermått och ett matskedsmått, men svarade vi rätt på fyra gåtor, fick vi en plastmugg till för vardera. Vi lyckades få tre till, men sen när vi fick reda på att man även fick använda redskap som man hade på sig, offrade jag mig för gruppen och tog av mig båda mina skor. Det räckte med ett par varv från fontänen och till hinken för att vi skulle slå nytt rekord. Uppoffringen var alltså totalt värt det trots att jag var tvungen att gå i plaskblöta skor under resten av halva stan.

I bältespännarparken skulle vi som fem personer balansera på tre backar, och hela tiden flytta den bakre framåt, för att slutligen nå vårt mål. Kul tävling och ögongodis under tiden ;-) Vid Gustav Adolfs Torg fick jag springa med en gurka mellan benen. Det var inte alls pinsamt. Fast den mest pinsamma var nästa station vid Domkyrkan. Där hade de ritat upp ett rutnät med en bokstav i varje ruta. Vårt uppdrag var att hitta nån männsika på stan som började på nån av dom bokstäverna och försöka få tre stycken på rad.

Vid Vasaplatsen ställdes våra allmänkunskaper på prov, och vi fick tillgång till en bokstav för varje fråga vi kunde. Vi kunde alla utom två, men preparerade med godis som vi var, kunde vi få ledtrådar som slutligen ledde oss rätt. Lyckades lösa anagramet nästan helt utan hjälp, hehe.. Den allra sista stationen på järntorget gick ut på att vi skulle rangordna oss i gruppen efter vår ålder. Kruxet var bara att vi inte fick prata med varandra, så här gällde det upp till bevis på hur mycket vi lärt känna varandra under dagarna. Men bra polare som vi blivit gjorde att det inte var något större problem.

Nu var dagen äntligen slut. Det har varit otroligt kul, men att kuta runt med ett tungt knivställ, fågelbajs på armen och plaskvåta skor gör sitt. Nu är jag så trött så jag ska bara slänga mig i sängen. Ha det bra till nästa gång!

(Tyvärr har jag inga foton från stadsvandringen eftersom jag glömde kameran hemma) =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback