Klockren ångest

Såg precis klart på filmen "The Hours" Herre jävlar vad bra den är. Det var nog första gången jag grät sen... sen jag såg den sist...  för några år sedan. Den är så ångestladdad och sorglig att man mår dåligt efter man sett den. Fast jag mår bra. Det var skönt att veta att tårkanalerna fortfarande fungerar. Får sån lust att skriva en roman efter att jag sett den. .. men det ska jag nog göra när jag blir pensionär istället, så att man har lite bättre perspektiv. Får samla mina tankar och ideér tills dess. På gymnasiet så skrev jag säkert häften av min uppsatser och retoriska tal med inspiration från den här filmen. Den berör! Se!

hours

Lyssna även på soundtracket. Philip Glass är mästare på att förmedla känslor med noter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback