Trött på att vara trött..

Alltid denna årstid strax efter årskiftet händer det nånting med min kropp. Jag är som en ljuskänslig blomma som dör inombords när jag varit utan sol tillräckligt länge. Nånting i min kropp slutar produceras.. endorfiner eller vad nu ljusstrålarna ger mig. Jag lägger mig typ mellan 20-22 på kvällen och sover långt över tolv timmar och "morgonen" därpå om jag är ledig, vaknar jag.. går på toa och lägger mig igen. alltid! Det hjälper lite att sola solarium, men det är oftast en kortvarig effekt. Skulle behöva prova på sån där ljusterapi.

Våren kommer. Pollenallergi kommer. Lika trött blir man då. Tanken på att vänta ända till sommarmånaderna gör mig ännu mer trött. Vill bara sova.

Zzzzzzzzz....

gustaf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback