Caesar almost killed me

Blä, jag har blivit jätteförkyld. JAG HATAR SNOR. Särskilt när man jobbar på boende och konstant måste dra in det genom näsan hela tiden. Det är inte alltid de mest smickrande dofterna befinner sig i rummet. Idag kom jag tillbaka efter min microsemester och fick reda på att ännu en boende dött. Det är lustigt att om en dör på avdelningen så följs det alltid av att två till dör. Tre och tre passerar de pärleporten... det är därför den är så bred.

Höll på att gå under av min feber, men åkte och käkade lunch med mor vid Långedrag efter jobbet. Förut var det ett mysigt, billigt ställe, men nu hade det byggts om sen sist och förvandlats till västkustsnobbarnas Mecka. Vi kände oss inte supervälkomna med tanke på att vi blev placerade vid det enda bordet med smutsiga bordsdukar trots att det fanns miljarder andra platser omkring. Men Caesarsalladen var iofs den godaste jag nånsin ätit. Men efteråt svullnade mina läppar upp och jag fick svårt att andas, så det blev en snabb trip till apoteket. Jag antar att vi verkligen inte var välkomna där.

Efter det åkte vi till Majorna och solade solarium (eller solarade som jag brukar säga) och glömde bort regnet utanför i exakt 12 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback