Clean machine

Jag har märkt att min prestationsnivå när jag städar är väldigt beroende på mitt humör. Som idag är jag på jättebra humör och då städar jag uruselt, iallafall väldigt långsamt. Jag går runt och lyssnar på min iPod med glad musik och plockar en sak där och en annan där. Hela tiden dansar jag genom rummen och går jag förbi en spegel måste jag ju visa lite schyssta moves för mig själv. Till slut blir jag så utmattad att jag inte orkar städa klart resten och hoppar oftast över badrummen som jag alltid sparar till sist.

När jag däremot är upprörd över något eller är arg på någon person så städar jag som en maskin. Jag kan skrubba bort olösliga fläckar som funnits kvar sen de förra bostadsägarna. Stålbollen är min bästa vän när jag skrubbar bort precis allt, i takt med några aggressiva gitarriff från Korn.

I deprimerat tillstånd bryr jag mig inte ett skit om smuts. Då ligger all fokus på att rensa i hjärnan. Men om man har mycket ångest kan det vara ett bra tidsfördriv, särskilt innan man ska lägga sig.

Jag är helt kär i mina nya hörlurar jag köpt från
Ultimate Ears. Det är grymt ljud, vilket jag saknat sen mina förra lurar gick sönder. Det enda negativa är att de skaver lite när man haft i dem för länge, men det är det fett värt.

Ikväll ska jag till Suzanne och grilla. Det ska bli askul! Men först städa klart badrummen (har vilat upp mig nu)
Tjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback