En blöt trip till Köpenhamn

Hoho! Nu är jag tillbaks från gröthalsarnas huvudstad. Jag är mör, vrider ut mina strumpor och försöker knäcka tillbaka min rygg, men misstänker att den aldrig kommer bli som förr. Fast allt som allt var det en trevlig familjetrip, dock en väldigt intensiv sådan. På vägen ner försökte jag i sedvanlig ordning på långa bilfärder, konvertera morsan och syrran att börja lyssna på min musik. Satte på Regina Spektors 'Begin to Hope', men det slutade med att den totaldissades halvvägs igenom med kommentarer som "Du har jämt varit så konstig" och istället sattes Måns 'Cara Mia' på, på högsta volym. Suck!

Väl framme var vår första anhalt spritlagret där det shoppades både det ena och det andra. Vi hade sedan lite svårt att få tag på ett ledigt hotellrum, men hittade till slut ett schysst ställe, som hade varit ännu bättre om inte tågen gnisslade förbi en gång i minuten precis utanför.

Efter att ha smittats av en släng berusning på hotellrummet gick vi och käkade på exotiska Jensens Böfhus där vi hade kul åt en skylt där det stod 'Pas på trinet' och mammas kommentar när vi satt och åt: "Det känns nästan som att vi är utomlands". Vi bestämde oss för att gå till nåt ställe och ta en öl. Vägen bar till 'The Dubliners (som ju även finns i Gbg). Jag hade så jäkla trevligt. Dels var det ett helt fantastiskt band som uppträdde där som gjorde jättefina covers på bl.a. Alanis, The Corrs, Coldplay (!) och U2. Lite senare, när morsan gått hem och lagt sig, byttes de lugna låtarna mot fullt ös med Irländska drickavisor och jag och syrran umgicks med ett par galna danskar.

Sen blev jag också trött och ville gå hem, men Josse vill dansa och lyckades övertala mig att gå till ett dansställe, vars höjdpunkt var en technohalvtimme med bl.a. min favorit 'Satisfaction'. Fast sen när vi skulle hem var båda för fulla för att hitta tillbaka till hotellet. Vi strövade runt i över en timme och jag hade bara lust att lägga mig i en gränd för att jag var så trött. Detta resulterade i ca 4 timmar sömn, som följdes av en halvtaskig frukostbuffé. Dessutom spöregnade det. Ingen bra dag att gå och monstershoppa, men monstershopping blev det (ryggont!) och jag hittade faktiskt ett par snygga plagg som jag köpte för pengarna jag inte hade.

Vår vistelse i Köpenhamn avslutades med ett besök på erotiska museét. Det var... intressant. När vi kom till homoerotikavdelning hade jag bara lust att våldta varenda kille som befann sig i rummet. Frustrerande pilsk. Haha! Skäms på mig.

image120 image121

image122

image123

Kommentarer
Postat av: bella

Låter som en kul helg! :D Fyfan för spöregnet säger jag me, var dyngsur efter PSB konserten. Men grym konsert var de iaf! Jag skulle ju stå längst fram så ja fick bara höra Evanescence på håll. Men de lät bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback