Priceless music

Här kommer den ultimata listan på musikens olika former enligt mig.

Musik som gör mig glad:

Electric Light Orchestra

Musik som öppnar tårkanalen:
Antony and the Johnsons

Musik som kan klassas som mäktig:
Muse, Arcade Fire, Klaxons

Musik som är party
Basement Jaxx, Pakito, Alice in Videoland

Musik som ger mig kalla kårar på ett bra sätt
Beirut, The Knife, Midlake, Moby, Radiohead, Sneaker Pimps, TV on the Radio

Musik som är mysig
Jack Johnson, Snow Patrol

Musik som är musikaliskt och textmässigt genialisk
Jason Mraz, Laleh, Regina Spektor

Musik som berör
Anna Ternheim, Cat Power, Jenny Wilson, Weeping Willows

Musik som gör att jag känner mig cool när jag går i takt med den
The Gossip, The Strokes

Musik som är rent av dålig
*Error* Overload! *Error*

Slutsats:
Om man säger textmässigt snabb så låter det som engelskans 'textmessage'


Har köpt skivsamlingen "De 1000 bästa låtarna de senaste 30 åren". Ja, jag tycker faktiskt mina skattepengar täcker torrents.

Jag misstänker att denna samling sats ihop av en tysk, för just nu lyssnar jag på 'fågeldansen', vilket är typ den 10:e tyska låten på de 15 första spåren. Men även Dr. Alban finns med på ett hörn.

När jag fyller 30 ska jag göra ett soundtrack över mitt liv. Sen när jag sitter i rullstol på en veranda i ett stort hus på Kroatiens västkust så ska jag avnjuta mina ungdomsår genom ett par hörlurar från min iPod piko (för piko är mindre än nano), sluta mina ögon, andas in en sista bris av konstgjort syre och totaldö med ett leende.


Trip to national park: 750 :-

Car rental:
300 :- / h

Forgets to close window:
Priceless


image88
LOL ;D

Kommentarer
Postat av: bella

Ultimat lista indeed :)

Kommentar om bilden: LOL ROFL n00b ROFLMAO OMG!

Postat av: Caroline

Har också "1000 bästa låtarna de senaste 30 åren". Måste säga att vissa av alla (de är ju rättmånga)tyska låtar är bra hehe. Blir lite glad av dom. Nice blogg btw. Här kommer jag fortsätta läsa. Tack för mig.

2007-03-24 @ 20:07:10
URL: http://ckma.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback