Ambivalent epifani

Jag vet inte riktigt vad som pågår, men nu har jag (med undantag från i måndags) inte varit i skolan på två veckor. Jag har tappat all motivation jag nånsin innehaft och hittar ingen mening med att varken gå på föreläsningar eller läsa själv hemma. Det kanske låter som att jag är deprimerad, men så är inte fallet. Tvärtom! Njuter av livet i fulla drag. Jag förstår bara inte vad som triggat denna plötsliga förändring. En teori är att anatomi/fysiologikursen vi läser nu inte alls är så rolig som jag hade hoppats. Jag har segat mig igenom många tråkiga kurser för att jag har haft bl.a. den här att se fram emot och när nu denna inte heller är kul så börjar man fundera på om man valt rätt. Apotekare.. varför vill jag bli en sån? Om jag nu är så intresserad av medicin varför är det så tråkigt att lära sig och varför har jag inget eget intresse att lära mig om läkemedel som inte är påtvingat av programmet. Som på äldreboendet t.ex, där handskas det frekvent med medicin, men jag delar bara ut allt som ordinerat och ägnar knappt en tanke på vad det är för något jag egentligen ger dem.. och det här ska jag jobba med i framtiden. Det är klart att mina kunskaper fortfarande är begränsade då jag fortfarande har tre år kvar, men det är själva inställningen som skrämmer mig.
Tanken på ett sabbatsår har för mig tidigare varit helt absurd, men nu börjar det bli ett alltmer lockande (kanske t.o.m nödvändigt) alternativ.
Jag får helt enkelt hoppas på att dessa tankar snart vänds till något positivt och att jag lyckas reda ut vad jag vill.

Påskhelgen spenderade jag i Malmö hos Erik i hans hotellägenhet. Det var jättemysigt och Malmö är en gôrtrevlig stad. Fast området kring Turning Torso var ju öken. Blä för att bo där. Vi såg också Horton på bio, vilken är en film jag varmt rekommenderar. Bästa animerade sen Hitta Nemo!

Fyra fina nykomlingar till skivsamlingen:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback